tisdag 6 mars 2012

Loppis och landet

Har haft en riktigt trevlig och mysig helg. Både loppisbesök och landet har vi hunnit med. Lördagen var vigt åt loppisbesök. Fyndade lite typ för nästan inga pengar alls och lite gamla fina bestick som jag har en ide om hur jag ska använda. Har fått inspiration från en tavla och tänkte att jag skulle göra den själv. Måste bara samla på mig allt matrialt först innan jag börjar. Första loppisrundan för iår var det med, mysigt stund med dotter, svärmor, svägerska och hennes lilla son. 


Söndagen hade vi bestämt att vi skulle åka till landet och styra och ställa lite. Förra sommaren var det tyvärr inte bara vi som trivdes där utan även råttor och möss, vilket verkligen inte är mina favoritdjur men nu hoppas vi på att det inte finns så många kvar utan att de har flyttat vidare. Sagt och gjort vädring hela dagen, måla det sista som behövdes och sen ut med pappen som legat på golvet, nu äntligen börjar det roliga... att inreda. Har hitta ett jättefin klaffbord i gömorna där ner som jag hoppas är lika fint när vi har fått ut det i dags ljus. Har även lite annat smått och gott som vi har hittat där nere som vi ska ta fram och kika på. Blir en sväng ner nu i helgen med, vädra alla sängkläder och fixa. Måste börja med alla måste på listan för denna sommar med. längtar verkligen tills sommaren och vi kan  mysa i trädgården som syns på bilden ovan. Härliga sommar som är på väg. Underbart.

Ha en underbar dag alla!
Kram

2 kommentarer:

Teggis sa...

Ska bli Spännande att få se den där tavlan. Måste även komma ut i sommar & titta på sommar huset... =)

lotta sa...

Det måste bli några fler loppisrundor innan jag kan börja. Men hoppas att den blir bra när den är klar. Ja Klart ni måste komma ut i sommar och hälsa på. Ni är så välkommna så =)