torsdag 26 februari 2015

Bokrea och vår i luften.



Har precis kommit hem från en tur till staden. Bokrean började ju igår men jag hade en så galen ond nackspärr igår så det gick inte att åka bil än mindre köra. R gick till och med hem lite tidigare från jobbet så jag slapp åka och hämta barnen på förskolan. 

Så det blev en lite runda i dag i stället. Hittade böcker till både mig och barnen. Stor vill gärna läsa själv nu och det fanns lite böcker till honom på rean så han blir säker superglad när han kommer hem. Även de andra två vilddjuren fick lite böcker. Kul att läsa lite nya böcker för dem. Sen fick det följa med en liten tulpanbukett hem med, hoppas verkligen våren är på väg nu, men det kommer väl säker minst ett par bakslag innan den är här på riktigt. 

Och nu när det är ljusare ute så har vi äntligen fått upp lite spotar i köket, så nu ser man vad man lagar för mat. De två små följeslagarna och jag var på Ikea i börjar av veckan och inhandlade dem och lite annat. Vi är riktigt dåliga på att inreda med belysning men vi jobbar på det. 
Denna lampa blev det till köket. Passade prefekt!

Och nu när snön nästan är borta har vi börjar lite smått med att fundera, mäta och titta på växer och möbler,  i vår/sommar ska äntligen tomten bli till och altanen ska byggas. Kan jag säga annat än att vi längtar. 

Måste ju bara visa en bild sen förra helgen 
Det här är underbart, finaste lilla pigga islänningen och jag på en mjuk och fin skogsväg kan ju inte bli annat är glad. Vet inte vem utav oss som var gladas. 

Ta hand om er. 
Kram

Inga kommentarer: