onsdag 21 augusti 2013

Drängkammaren



Det är några som undrar hur vi bor nu här på landet, i vårt lilla tillfälliga boende. Vi bor på min barndomsgård i det som en går i tiden var drängkammaren. Under åren har den används som mycket. När min farmor och farfar en gång tog övergården så bodde även de tillfälligt i stugan, under tiden de renoverade det stora huset. När jag var liten var den dock bara en snickarbod/ alltiallo. Ett ställe där vi till slut knappt kunde gå in. 
Sen till slut tog min bror tag i det och med hjälp av vår far renoverade de den. När min bror sedan köpte hus så tog vi över och har haft den under fem år. Det är så himla skönt ( framför allt nu när man har barn) att ha ett eget litet ställe att vara på. 
Det var tänkt att vi skulle göra ordning magasinet över med men det har inte riktigt funnit tid och pengar till det. Vi hade även funderingar ett tag på att renovera de andra bodarna som drängkammaren är i hop bygg med och bo i hela. Men nej, lite distans till gården är nog inte helt fel. I allafall sisådär 500 meter. ;) 





Vi var uppe hos min syster ett tag nu i kväll och framför bilen på vägen hem sprang denna fina fjolårskalv. Kul att få se skogens konung på nära håll.
Ta hand om er!
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig historia. Mysigt med barndomsgård och gamla minnen.
Du har berättat om rummen som renoverats, men inget tvättrum.
Hur klarar ni det utan dusch och toalett?
oj, vad trevligt med så stora djur.
Behöver inte besöka zoo;-)

lotta sa...

Det är nog det som är jobbigast nu, att vara utan toa och dusch. Toa lånar vi av mina föräldrar. Det är kanske tio meter till dem. När vi duschar åker vi upp till min syster med familj som bor i närheten. Det funkar men det är nog inget jag/vi kommer att göra om. Nu på sommaren har det funkat jättebra hösten kommer bli en prövning.
Nej här behöver vi inte åka på zoo.

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg.
Hamnade här av en slump.
Kommer gärna åter.

En trevlig dag önskas

lotta sa...

Tack vad glad jag blir.
Önskar dig det samma.