söndag 16 februari 2014

Nu ni!

Nu är det nära. I morgon kommer de och börjar med vår kamin och senare i veckan har vi slutbesiktning. 
Helgen har bjudit på både besök i huset och städning. Mannen har lagt ut plast i grunden och jag har putsat fönster. 
Har dock inte putsat fönstren på utsidan än även om det med behövs. Men nu känns det som om insidan är viktigast att bli klar med. Vill att allt ska vara klart till dagen med slutbesiktningen är, får bi godkänt då så är ju tanken att vi börjar flytta senare den dagen. 

Mannen har varit orolig för en hel den under resans gång medan jag har kanske inte varit kolung så inte riktigt lika oroligt som han har varit, men nu, nu är det tvärt om jag är nu oroligt för inredningen mest vardagsrummet. Det är ju inte så jättestort då vi valde att ha tre sovrum på bottenvåningen. Jag skulle vilja en stor soffa som vi får plats att mysa i hela familjen men har hittills inte hittat någon som passar i vårt ganska lilla rum. 

Aja mitt lilla (stora) problem får bi ta tag i lite senare först ska huset få en okej stämpel sen ni då jäklar. Bäst att köpa hem lite Asti så vi kan fira i helgen. 

Ha en bra vecka!
Ta hand om er!
Kram

2 kommentarer:

Vonka sa...

Och jag håller tummarna nu för att allt ska gå galant på besiktningen och det är jag säker på att det gör.

Vi tänkte komma ner på söndag om det är ok? Hjälpa till lite där det behövs.
Jag jobbar tyvärr på lördag..
Skulle det passa på söndag?
Puss och kram.

lotta sa...

Tack fina du! Söndag blir kanon kommer nog ha en hel del kvar då. =) puss och kram. Hoppas ni hade det trevligt i lördags. =)