onsdag 5 mars 2014

Bakdag.

Eftersom mini fortfarande är sjuk så blir det att hålla sig hemma på dagarna. Och idag har jag hunnit med en hel del.  Känns skönt när man har sådana dagar. 
Hämtar hem björkved till kaminen, inga mängder men lite i allfall. Bilen har fått sig en liten välbehövlig tvätt med. Jisses så smutsig den var! 
Och som rubriken lyder har jag även hunnit med att baka fyra limpor. 
Jag brukar inte baka men nu blev jag sugen på att pröva, hittade ett recept som verkade enkelt och hyfsat smidigt. Resultatet ser ni här ovan, de ser himla goda ut och det luktade himla gott när det bakades så nu är det vara att hållatummarna för att de smakar gott med. 
Annars börjar vi så smått få ordning på kaoset här hemma. Stors rum är det som  vi har kommit längst med. Det är ju väldigt litet men han är nöjd, mest nöjd över att äntligen ha ett eget rum och ett alldeles eget skrivbord. 
I morse när han hade åkt till skolan så kikade jag in lite, bäddat sängen och städat, duktig är bara förnamnet. Lådorna på bilden är tomma och ska inte vara där, sen ska det upp lite hyllor på väggarna,en sänglampa, en pall i stället för stolen som står i hörnet och lite tavlor eller något på väggarna. 
Nu ska här eldas lite! 

Ha en mysig kväll och ta hand om er!
Kram Lotta

2 kommentarer:

Vonka sa...

Så fint det blir gumman <3 Kramar.

lotta sa...

Tack fina du! Kram