måndag 31 mars 2014

Födelsedag

Ja i veckan som var fyllde jag år, det firades med shopping i Ullared med svärmor och bästa vännen. En heldel inhandlades till både hem och barn. Hittade även ett par superfina krukor som jag självklart inte köpte och nu när man är hemma ångrar jag med jättemycket att jag inte köpte dem. 

I helgen blev det firande av mig i dagarna två. Fina presenter fick jag och väldigt användbara. Både presentkort och skottkärror. De sista nämnda invigde vi i går, gårdsgrus skulle köras ut längskortsidan av huset. Vilket vi även blev klara med. Blev riktigt bra. Och himla skönt att slippa all sprängsten. 

Så nu kan vi börja med slänten framför huset, där har vi tänkt att vi ska lägga sten och förhoppningsvis få in lite växter med. I tanken ser det jättebra ut bara hoppas på att det blir det i verkligheten med. Vi har ju tänkt att vi ska hinna med framsidan av tomten i år och att måla huset. På baksidan kommer vi bara att lägga lite plattor så vi får en liten uteplats även där. 

De här skönheterna hittade jag för något år sedan i gömorna på gården, de skulle då kastat, men nu står de här utan för huset och väntar på en makeover. Synd bara att borde som hörde till är slängt. 

Nu ska det sättas en deg på jäsning här hemma då matbrödet är slut snart. 

Ta hand om er!
Kram

Inga kommentarer: