tisdag 6 maj 2014

Dynor och sockerlåda

Vilket väder vi har, vart tog solen och värmen vägen? Blåst och mulet är inte vad jag hade tänkte mig i början av maj. 

Igår kväll gjorde vi iordning två pallkragar i den ena blir det potatis och den andra blir det lite blommor. Får se om vi gör iordning en tredje med lite sallad mm i. Himla smidigt och gott att ha sin egen sallad när man ska äta. 

Hittade för länge sen en sockerlåda, som vi i stugan använde till att ha minis leksaker i. Sen när vi flyttade in här visste jag inte riktigt vad den skulle användas till. Tills jag tog fram våra utedynor, perfekt att ha brevid altandörren med dynorna i och bara kunna ta en dyna i farten när man ska sitta ute. 
Hittade även ett tyg som jag har köpt för längesen. Så himla fint, måste bara komma på vad jag ska sy av det. 

Ta hand om er!
Kram

4 kommentarer:

Vonka sa...

Smart gumman och kanonfint tyg.
Passar nog till vad som helst.
Kram kram.

lotta sa...

Ja jag tyckte det blev riktigt bra. Det gäller bara att bestämma mig för vad jag ska sy som sagt. Det är ganska mycket tyg.

Kram

linda s sa...

Kanske gardiner, kuddfodral, överkast? :-)

lotta sa...

Ett överkast skulle behövas till vår säng då vi inte har något, men inte riktigt vad jag ha tänkt dit. Är inne på lite kuddfodral. Det kan man ju inte få för många av. :-)