tisdag 20 maj 2014

Vilken årstid!

Jag tror jag är lite kär i alla årstider! Just nu är det helt underbart ute. Löven har slagit ut, blommorna blommar, fåglarna kvittrar, värmen är här men framför allt solen tänk vilket energi man får utavden. Helt underbart!
När vi var och tittade till hästarna idag barnenich jag så var jag bara tvungen att stanna och njuta av att äppleträden blommar på mor och fars granntomt.  Den vi lånade förra sommaren. Helt underbart, de är både en fröjd för ögat och luktar helt fantastiskt. 

Längtar tills vi har en gräsmatta här hemma där barnen kan springa och leka på. Men det kommer, det är inte riktigt prio ett just nu. 

Har äntligen hittat två fina gamla dörrar så nu skrapas det färg för fullt här hemma. De är inte riktigt lika, den ena är lite högre och bredare men hoppas och tror att det kommer bli riktigt bra ändå. Tanken var först att de skulle målas efter att jag har skrapat dem men denna dörr hade så himla fint färg på andra sidan som jag skrapade fram, så nu håller jag tummarna för att den andra har en minst lika fin färg under de översta lagren. 

Ta hand om er!
Kram

2 kommentarer:

Vonka sa...

Skit snygg dörr, det blir bra det där.
Puss på re <3

lotta sa...

Ja men visst är den. Jag hoppas verkligen att det blir bra. Har ju en bild av hur det ska se ut när det är klart i huvudet. Puss på re
Ha en fin dag kram