tisdag 28 oktober 2014

Höstlov!

Den här veckan är hela familjen hemma. Barnen har höstlov från skola och dagis och mannen har tagit semester. Känns riktigt lyxigt, speciellt då det inte blev mycket av den varan i somras när jag jobbade när mannen äntligen hade semester. 
Och vilket väder vi har haft dessa två dagar, helt underbart! Mannen har målat på huset medans barnen och jag har pysslat. Stor kände sig dåligt igår och låg på soffan med feber och magont. Idag var han bättre dom tur var. 



Igår när mini sov middag, stor vilade på soffan och mannen målade passade liten och jag på att ta en korg och gick upp i skogen för att hämta lite mossa. Vi passade på att njuta lite av både fina löv på både träd och mark. Och av utsikten 
Denna utsikt har vi knappt hundra meter från huset. Så himla fint! Är otroligt glad att vi fick chansen att bygga hus är ute. En sak vi hade drömt om i så många år. 
Väl hemma igen passade vi på att plantera en julros som jag köpte för ett tag sen. 
Den fick stå på en gammal låda som vi hittade. Och våra prynadspumpor fick en nyplats med.

Idag har vi haft besök av mina systrar och barnens kusiner då det har varit fullfart hela dag,  med målning av hus, skogspromenad, bakning, och nu i kväll ett träningspass för mig och syster. Så himla mysig dag har det varit. 

Ta hand om er!
Kram

Inga kommentarer: