torsdag 10 oktober 2013

Baciller

Nu är vi inne i fjärde veckan med sjukdom i stugan. Mini började för som sagt fyra veckor sedan och nu har det börjat om. Snorig och ont i halsen. Jag känner med av det lite i halsen och mannen är med sjuk, hans tredje vecka. Det är helt otroligt. När jag börjar märka att bacillerna håller på att lämna oss så får det bli storstädning här inne, em riktigt ordentlig sådan. Vi har inte tid att vara sjuka. Vi har massor av saker som ska ordnas med, framför allt saker som rör huset men även våra bilar behöver en varsin ordentlig översikt innan vinter. På min bil har vi redan bytt däck då de andra var både dåliga och sen hade jag punktering. 
Bjuder på en höstbild till den är taget från vägen mellan tomten och stugan. Det gäller att njuta av det fina vädret för det ska tydligen snart bli sämre. Men denna sommar och det som har varit av hösten kan man ju verkligen inte klaga på. 

Ta hand om er!
Kram



2 kommentarer:

Linda sa...

Hej Lotta

Min första tanke var att ni kanske är sjuka just för att ni har så mkt att göra? Kanske lite omedveten stress.. sånt påverkar ju immunförsvaret. Hoppas ni får vara friska snart och kan bocka av fler saker på listan. :-) kram Linda

lotta sa...

Ja den tanken har slagit mig med. Men nu är vi på bättringsvägarna igen och nu håller vi tummar och tår på att vi får vara friska ett tag. =) kram